A startupoknak kell törődniük a jövedelmezőséggel?

Vannak bizonyos témák, amelyeket még a legokosabb emberek is, akikkel beszélgetek, és akik nem startup-orientáltak, nem tudnak teljesen mindent. Az egyik az, hogy számít-e a profit. Gyakori a koktélparti fecsegés, amikor az embereket magabiztosan kimondják, hogy valamelyik ismert startup biztosan felrobbant.

Vagy ismeri a másikat – azt, ahol a Snapchat mindössze egy negyedév alatt 2 milliárd dollárt veszített. Két kibaszott milliárd! Micsoda katasztrófa! Kivéve, hogy valójában nem vesztettek el 2 milliárd dollár készpénzt. Ez részvényopció-ösztönzővel kapcsolatos „költség” volt, de fogadni mernék, hogy ezt nem tudta, mert egy olyan korszakban, amikor csak a főcímeket olvastuk – biztosan milliárdok vesztes vonatroncsok. (Valójában körülbelül 175 millió dollárt veszítettek készpénzből ebben a negyedévben, FWIW. Lásd a függeléket, ha erről többet szeretne megtudni.)

“Hogyan sikerülhet nekik, amikor még nem is nyereségesek!”

Ha januárban 6 vezető értékesítési munkatársat vesz fel 120 000 dollár / év fizetéssel, akkor havi 60 000 dollár plusz költséget vállalt magára, de előfordulhat, hogy ezek az értékesítők nem kötnek új üzletet 6 hónapig. A jövedelmezősége 2 negyedévre csökken, míg a növekedés a 3–12. Negyedévben drámaian növekedhet.
Tudom, hogy ez nyilvánvalónak tűnik, de ígérem neked, hogy ezt még az okos emberek is elfelejtik, amikor a nyereségességről beszélnek. A legtöbb induló vállalkozás költségeinek 70–80% -a munkavállalói költség, tehát amiről akkor beszélsz, amikor egy vállalat veszteséges, az az, hogy a bevételeik előtt növekszik az alkalmazottak száma.

Hozzászólások

mood_bad
  • Még nincsenek hozzászólások.
  • Hozzászólok